Hoe verloopt de verkoopprocedure?

De verkoop van de nieuwe 2 onder 1 kapwoningen aan de Verger der Kampstraat staat gepland in het derde kwartaal van 2017. We leggen graag alvast aan je uit hoe de inschrijving in zijn werk gaat en hoe we de woningen vervolgens toewijzen.

Inschrijving volledig digitaal via jouw Mijn Eigen Huis account

De verkoop van de woningen start medio 2017. Op dat moment kun je alle stukken die je nodig hebt om een keuze te kunnen maken voor een van de woningen bekijken via jouw Mijn Eigen Huis account en op de website. Denk hierbij onder andere aan de digitale verkoopbrochure, verkooptekeningen, prijslijst, koperskeuzelijst en de technische omschrijving.

BELANGRIJK: Mijn Eigen Huis account
Als je straks je voorkeur voor een woning aan ons door wilt geven, dan kan dat alleen als je een persoonlijk Mijn Eigen Huis account hebt aangemaakt en jouw favorieten woningtypes aan je account hebt toegevoegd. Als je dat nog niet hebt gedaan of je weet het niet zeker, doe dat dan nu alsnog. Hoe maak ik een account aan en voeg ik favorieten woningtypes toe?

In jouw Mijn Eigen Huis account:
- zie je in één overzicht wat jouw favoriete woningen in project x zijn;
- geef je digitaal jouw voorkeuren door als de verkoop start en
- beheer je jouw voorkeuren gewoon online.

De sluitingsdatum van de inschrijfperiode volgt nog. Dit is de uiterste datum waarop alle inschrijvingen van belangstellenden bij ons binnen moeten zijn.

De toewijzing

De inschrijfdatum sluit ongeveer 1 week na de start van de verkoop. Daarna wijzen we de woningen toe op basis van de voorkeuren. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting (of: verdeling) van de bouwnummers.  

Als er voor een bepaald bouwnummer meerdere mensen hun voorkeur hebben aangegeven, vindt de toewijzing plaats aan de meest concrete kandidaten. Dit wil zeggen dat je een financiële check hebt gedaan en dus weet wat je bij de bank kunt lenen.

Hoe wordt je een concrete kandidaat? Daarvoor hebben wij een brief nodig van jouw bank of hypotheekverstrekker. 

Hierin moet in elk geval staan dat ze jouw inkomen, vermogen en/of schuld hebben gecheckt. Plus een vermelding van het bedrag dat je kunt lenen. Deze brief mail je dan naar verkoop.zuid@bpd.nl

Ook kijken we naar hoe lang je al bij ons staat ingeschreven voor het betreffende project. Je zo vroeg mogelijk aanmelden kan dus eveneens in je voordeel werken.

Op deze manier streven we naar een optimale bezetting van alle woningen. Immers, hoe sneller de woningen allemaal (zonder voorbehoud) verkocht zijn, hoe eerder we kunnen starten met de bouw: dat is voor zowel BPD als voor jou als mogelijk toekomstige bewoner een voordeel.

Optie

Na de toewijzing krijg je een bericht of je je droomhuis toegewezen hebt gekregen. Eigenlijk is dit het moment dat de aanschaf van jouw droomhuis in jouw handen ligt.

  De woningen in De Vilgert
Belangrijk Mijn Eigen Huis Account aanmaken